martes, 24 de abril de 2012

UN POEMA (JOAN SALVAT PAPASSEIT)


LA ROSA ALS LLAVIS /  LA ROSA EN LOS LABIOS
1923 


I EL SEU ESGUARD 

i el seu esguard damunt el meu esguard 
sóc presoner 
  que la vull presonera: 
aquest matí que una flor m'ha posat 
li deia així 
  baix baixet 
    a l'orella:  sota els teus ulls, és un bes el que em plau.


SOTA EL MEU LLAVI EL SEU 

Sota el meu llavi el seu, com el foc i la brasa, 
la seda dels seus rulls com el pecat més dolç 
-i l'espatlla ben nua 
   ben blanca 
l'ombra corba 
  incitant 
   de l'esguard: 
encara un altre bes 
   un altre 
    un altre 
-quin perfum de magnòlia el seu pit odorant! 

Y SU MIRADA

Y su mirada sobre mi mirada
soy prisionero
que la quiere prisionera:
esta mañana que una flor me ha puesto
le decía así
bajo bajito
al oído: bajo tus ojos, es un beso lo que me place.

BAJO MI LABIO EL SUYO

Bajo mi labio el suyo, como el fuego y la brasa,
la seda de sus rizos como el pecado más dulce
- y la espalda bien desnuda
bien blanca
la sombra curva
incitante
de la mirada:
otro beso aún
otro
otro
- ¡qué perfume de magnolia su pecho oloroso!


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Muchísimas gracias por dejarme vuestro cariño al pasar por aquí, las palabras son besos que llegan al corazón